Szukaj
Zamknij to pole wyszukiwania.

W jaki sposób transportować skuter wodny?

# # # #

W jaki sposób transportować skuter wodny?

Nadchodzi lato, a wraz z nim idealna pogoda do tego, by wreszcie wyciągnąć z garażu skuter wodny? A może wręcz przeciwnie – najcieplejsza pora roku już przeminęła i czas na dłużej zapomnieć o swojej ulubionej rozrywce? Niezależnie od tego, w której z opisanych sytuacji się obecnie znajdujesz, na pewno zastanawia Cię, w jaki sposób transportować skuter wodny nad jezioro lub inny akwen, jak i z powrotem do garażu bądź innego miejsca jego przechowywania. A zatem pozwól, że udzielimy Ci kilku rad, bazując na własnej wiedzy oraz doświadczeniu w wykonywaniu tej czynności.

Wybierz przyczepę do skutera wodnego o odpowiedniej nośności

Zanim przejdziemy do meritum, czyli tego, jak w należyty sposób zorganizować transport skutera wodnego, musimy przypomnieć, że wcześniej należy zaopatrzyć się w przyczepę, która jest przecież niezbędna do tego, by Twój skuter mógł trafić w określone miejsce. Na rynku można znaleźć wiele jej modeli, dlatego nie dziwi nas, że dużo osób nie potrafi samodzielnie dokonać zakupu odpowiadającej ich potrzebom przyczepy. Na co więc zwrócić uwagę przed zakupem? Pamiętaj przede wszystkim, że transport skutera na przyczepie będzie bezpieczny dla niego, a także uczestników ruchu drogowego – z Tobą włącznie – gdy ulokujesz go na beznapędowym pojeździe o odpowiedniej nośności. Należy więc sprawdzić, ile waży posiadany przez Ciebie skuter, by następnie wybrać przyczepę, która zdoła wytrzymać pod jego ciężarem.

Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas wyboru przyczepy?

W kwestii przyczepy nadrzędną cechą jest jej gabaryt – zarówno pod względem dopuszczalnej masy całkowitej, jak i maksymalnego rozmiaru skutera umożliwiającego jego przewiezienie. Warto zwrócić uwagę również, czy przyczepa ma możliwość ustawienia środka ciężkości przewożonego ładunku. Pomocny okaże się też system Waterproof, czyli dodatkowe uszczelnienie piast  zabezpieczające ich łożyska przed zalaniem. Kolejną cechą, którą należy uwzględnić podczas wyboru przyczepy, jest oświetlenie z opcją jego zanurzenia. Rekomendowanym rozwiązaniem są lampy LED i złącza typu Bajonet zapewniające szczelność całego systemu. Ponadto, w przyczepie do skutera wodnego nie może zabraknąć wciągarki, wyręczającej nas w żmudnym wpychaniu pojazdu wodnego. Ważny jest także rodzaj mocowania – płozy, rolki lub płozo-rolki. Ostatnią, choć równie istotną cechą, jest design przyczepy. Chyba nikt z właścicieli skutera wodnego nie chciałby, aby coś popsuło jego wygląd, prawda? Na rynku można spotkać się z naprawdę szerokim asortymentem, więc wybór stylowej przyczepy, w różnych opcjach kolorystycznych, nie będzie problemem. 

Nie zapominaj o sprawdzeniu stanu technicznego haka holowniczego i przyczepki

Zakładając, że wybrana przez Ciebie na podstawie wyżej zamieszczonych porad przyczepka do skutera wodnego została do niego dopasowana bez zarzutu i czeka na jej użycie, czas przejść do kolejnego etapu. Bardzo ważne jest sprawdzenie stanu technicznego haka holowniczego. Jest to bardzo istotne i nie należy zaniedbywać tej czynności, ponieważ może to skutkować odpięciem się przyczepy wraz ze skuterem wodnym już po wyjechaniu z nią na drogę. W przypadku wspomnianego haka holowniczego uwagę należy zwrócić przede wszystkim na jego kulę, która nie powinna wyróżniać się żadnymi odkształceniami. W gnieździe zaś konieczne jest uzyskanie wartości napięcia adekwatnego do tego, by możliwe było uzyskanie zasilania instalacji w przyczepie. Ciągnięty za pomocą auta pojazd z przymocowanym do niego ładunkiem musi być także w zalecany sposób oświetlony, posiadać wystarczająco wysoki poziom ciśnienia powietrza w kołach oraz mocno dokręconą każdą ze śrub. 

Kontroluj położenie skutera na przyczepie w czasie jazdy

Przewożąc  skuter, polecamy posługiwać się  dobrymi pasami transportowymi, pozwalającym ustawić go w stabilnej, bezpiecznej pozycji. Jeżeli trasa wiodąca do obranego wcześniej celu jest wyjątkowo długa, radzimy po przejechaniu mniej więcej 500 kilometrów zatrzymać auto, wysiąść z niego i sprawdzić stan połączeń śrubowych haka  oraz napięcie pasów ładunkowych. Dzięki temu możemy się upewnić, czy nic nie uległo poluzowaniu i dalej bezpiecznie możemy kontynuować podróż. Zasiadając za kierownicą, nie można też zapominać o regularnym zerkaniu w odbicie lusterka bocznego, co pozwoli odpowiednio szybko zareagować w razie zauważenia, że transportowany skuter wodny zaczął się chwiać lub w jakikolwiek inny sposób wskazuje na potrzebę dokonania korekty jego położenia na przyczepie do skutera wodnego.  

Zobacz inne podobne wpisy